LUNCH

Förra veckan åt jag lunch med Sandra på mitt favorit café. Det blev en Italiensksallad med lufttorkadskinka, oliver och kronärtskocka.

CORFU, GREECE PART VII

Sista dagarna mös vi i byn där vi bodde. Solade, badade, åt gott och njöt av Grekland.

CORFU, GREECE PART VI

Efter att ha varit uppe på Korfu's högsta punkt åkte vi vidare mot Korfu stad. Vi stannade till vid en fantastisk liten kyrka på vägen och för att ta ett sista dopp och även låna strandens dusch. Korfu stad var väldigt mysigt med den äldre delen som var helt underbar. Till middag åt jag skaldjurspasta och promenerade vi till det gamla fortet och så avslutade vi kvällen med super god glass innan vi satte oss i bilen för att åka hemåt igen.

En helt helt helt fantastisk dag. Jag skulle kunna tänka att göra en sån resa helt, roadtrip, stanna där man känner för det, duscha på stranden och se nya ställen varje dag. <3

TRADERA

Ser något fint ut? In och buda på Tradera och på massa fler saker!

CORFU, GREECE PART V

Den bästa dagen vi hade under vår resa var när vi hyrde bil. Vi åkte runt ön och stannade till för att bada, äta glass och titta oss runt. Vi åkte också upp till Pantokrator som är Korfu's högsta berg på 906 meter. Fantastisk utsikt, man såg över till Albanien och även till Italien. En helt underbar dag!

CORFU, GREECE PART IV

Efter att vi hade stannat till för att bada kom vi äntligen fram till Paxos. Underbara lilla Paxos. Det var jätte mysigt med små gränder och restauranger överallt i den lilla hamnen. Vi stannade där några timmar, strosade runt, åt lunch och glass och badade.

LONDON

This fall I'll be moving to London!! A one-way ticket is booked in the end of September.

CORFU, GREECE PART III

Vi åkte ut på en liten båtutflykt för att titta på grottor, bada och besöka fina lilla ön Paxos. Det vart en ganska lång båtresa och grottorna hade vi kunnat hoppa över och bytt mot några fler badstop men det var fantastiskt när vi väl stannade till för att bada och när vi kom fram till Paxos.

CORFU, GREECE PART II

Sol, strand, hav, grekisksallad, öl, läsa i skuggan, solnedgång. <3

CORFU, GREECE PART I

I tisdagskväll landade vi på svensk mark efter en härlig vecka på Korfu i Grekland. Vi har solat, badat, ätit gott, varit på båtutflykt, varit iväg på en liten roadtrip och bestigit Korfus högsta berg på 906 meter. Här kommer första delen av vår resa, de första dagarna spenderade vi i byn Agios Gordios där vi hamnade på ett fint litet hotell precis vid stranden.

VACATION

Nej nu tar jag en liten paus och kommer tillbaka om en vecka med förhoppningsvis nya krafter. Ha en fin vecka för det kommer jag ha i Grekland tillsammans med J.

PINK

Söndag. Endast fyra timmar jobb idag, vilket är super skönt speciellt när solen skiner som den gör idag. Jag är så fruktansvärt trött på att jobba nu. Det ska bli skönt att åka till Grekland på tisdag. Behöver lite avstånd från allt och ladda om inför hösten.

A ROSE

I wish I could talk to you!

KOALA BEAR-Y

Fick ett jätte fint nagellack från Josefin i försenad födelsedagspresent. Tackis!

Idag väntar en heldag på jobbet. Känner mig jätte trött och inte alls sugen på att åka till jobbet, speciellt inte nu när min Ipod har gått och dött. Blir jätte ledsen för nu kommer jag inte kunna ha någon musik till jobbet...

WITH CHEESECAKE

God morgon! Idag skiner solen och jag blir genast mycket piggare även om jag ska jobba idag. Igår var jag ledig och hade en hel lista jag skulle göra. Hann göra nästan allt men till slut tröttnade jag och tittade på OS istället och åt Singoalla kex. Nu ska jag äta lite frukost och bestämma mig vad jag ska ha på mig idag.

Hoppas ni får en fin torsdag!

MY HOMETOWN PART II

I lördags kväll grillade vi på altanen och drack vin innan det var dags för att gå ut och dansa. På söndagen vaknade jag ganska pigg och Micka kom upp för att mysa på altanen och äta rester från dagen innan. Sen kom pappa hem, och sen vaknade Fredrik och så kom Sofia och Linn. Vi satt på altanen hela dagen fram tills att det var dags att hoppa in i bilen och åka tillbaka. En perfekt helg!

MY HOMETOWN PART I

I lördags åkte vi ut till Vad och spenderade några timmar där. Vi badade, åt pastasallad, spelade alfapet och umgicks. Riktigt mysigt, synd att det blåsta lite för mycket bara.

EVENING SKY

Last night

I går kväll åkte vi hem efter en underbar helg i Västerås. Det var verkligen en helt perfekt helg! Jag önskar att jag hade kunnat stanna lite till men jobbet kallar. Sista schemalagda veckan och sen bär det av till Grekland för en vecka. Jag längtar!

Hoppas att ni också hade en bra helg!

GREECE

Samos 2010

Om en och en halv vecka åker jag och J till Grekland på lite semester. Har verkligen saknat Grekland! Hoppas på en underbar semester.

Nu blir det grill med mina underbara vänner hemma på altanen i det fina vädret! :) Hoppas ni har en underbar helg! :)

NOTEBOOKS

God morgon!
Tänkte visa min nya kalender och min nya anteckningsbok från Ordning & Reda. Skönt att ha alla tankar och ideér på samma ställe.

Idag ska jag jobba sen efter jobbet tar vi bilen upp till Västerås för att spendera helgen där. Can't wait! Längtar efter att få ge bror min en bamsekram eftersom han har varit borta och rest i evigheter. Åh träffa alla mina fina vänner! Vädret ska vara kanon hela lördagen så då blir det sola, bada (kanske) och grill på kvällen för att sen gå ut och dansa.

Hoppas ni får en kanon helg!